Testtartás beállítás villámgyorsan

Alapvetően a TesttartásTerápia titkos kis trükkje, a “rontsuk a rosszat, és álljunk ellen neki”. Abba az irányba húzzuk-toljuk azt a testrészt, amerre rossz irányba áll, ennek ellenállunk – nem hagyjuk, helyén tartjuk az ellenállással szemben – , tehát azok az izmok fognak bekapcsolni, melyek a rossz tartással ellenkező irányba dolgoznak. Elég 30 másodpercig megtartani, egyszer vagy max kétszer ismételni. Ennek hatására anélkül, hogy koncentrálnánk, oda kerül az adott testrész, ahol lennie kell. Ha két próbálkozásból nem javul ki teljesen, nem érdemes többször próbálkozni, később egyszer is elég lesz, csak kitartóan kell alkalmazni. Az izomegyensúly felbomlásából származó tartáshibákat tudjuk javítani. Gyorsan hat, emiatt nem is tartós a hatás, nem ettől lesz jó a testtartás, ez csak segít beállítani, hogy ott tudjuk tartani, hogy pl. ne lábhossz különbséggel induljunk neki a mozgásnak, hogy pl helyes testartással tudjunk ácsorogni. Fontos, hogy ne javítsuk túl, de ne is csak a rossz pozícióban adjuk az ellenállást. Videós segítséget is készítettem.

Testtartás beállítás 1.: súlyvonal

Súlyvonal beállítás

Az emberek 95%-ának előrehelyezett súlyvonala van, tehát a külső bokacsont, térdízület forgástengelye, csípőlapátlegmagasabb pontja, vállcsúcs, hallójárat közepe nem esik egy vonalba oldalról nézve. A középső rész kitér előrefelé, ehhez a hát és a térdek külőnféle állása párosul, de erről később.. Gumiszalagot tegyünk a derekunkra, húzzuk előre, és ellenállva ennek, toljuk a helyére a derekat, 30 másodpercig megtartva. Fontos, hogy ne kompenzáljunk, ha így történik, lejebb vagy feljebb kell tenni a gumiszalagot (videóban részleteztem, nézd meg).

Testtartás beállítás 2.: Hát/bordák

Hát/bordák helyzete

A háti gerinc helyzetét a bordák felől tudjuk a helyére noszogatni. Túlságosan kiemelkedő bordáknál hátulról nyomjuk előre és felfelé az alsó bodákat, besüppedés -görbe hát- esetén pedig elöl hátra és lefelé. Ennek álljunk ellen, szintén 30 másodpercig.

Testtartás beállítás 3.: térd

egy kis segítség a térdnek

A térd egy kicsit kakukktojás, hiszen, akinek hátra hajlik a tédre, az nem izmos probléma, hanem az ízületi tok és szalagok túlnyúlása okozza, de mivel az izmainkkal kellene a helén tartani, itt is alkalmazzuk a TesttartásTerápia “rontsuk a rosszat” technikáját. Tehát nyomjuk hátrafelé a térdet, ehhez enyhén rogyasszunk.

Testtartás beállítás 4.: Talp hosszanti boltozat

hosszanti boltozat javítása

A hosszanti boltozatot a belső sarokcsonttól előrefelé (lábujjak felé) haladva, kicsit a talp felé -lefele, érzünk egy kis csont dudort, ott nyomjuk lefelé, miközben megtartjuk a boltozatot, nagy lábujjat viszont ne emeljük el!

Testtartás beállítás 5.: Lábhossz különbség

Lábhossz különbség korrekció

A lábhossz különbség javítása volt már téma, de ide is bevettem, hiszen enélkül nem testtartás beállítás a testtartás beállítás ? A magasabban lévő csípőt megjegyezzük, háton fekve azt az oldali lábat kell húzni térd alatt, másikat nyomni térd felett, de a két térd maradjon egy vonalban.

Videó az egészről

videós segítség

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük