A nagy W ülés dilemma

W ülés

Mondhatom, hogy a gyermekek  ülése, főként az úgynevezett w ülés igen megosztó téma, még a szakemberek, orvosok, gyógytornászok körében is. Mikor hagyjuk, ne hagyjuk, és melyiket miért. Én azt javaslom, nézd meg, hogyan ül nyújtott lábbal, majd w lábtartásban, ez alapján dönts. Részletesebben kifejtem ám, olvass tovább 🙂

Sarok ülés egyenes háttal

Először is, elég gyakori, hogy w lábtartásban ülnek elsőre, mert ez stabil, illetve későbbiekben is kényelmesebb, mert a kis karjukkal nehezen érnék el a játékokat maguk előtt. Ha eleinte kijavítgatjuk a stabil ülést, a másik verzió még instabilabb lesz, ami miatt kompenzálnia kell majd. Későbbiekben, ha térd befele fordul, vagy a boka jelentősen bedől, akkor azon javíthat egy törökülés pl, de szinte biztos, hogy nem a w lábtartás miatti ülés okozta a fenti problémákat, hanem inkább azt jelzi, hogy eredetileg is volt azon a belső vonalon hiba, amit kompexen javítani kell.

Görbe hátú w ülés

Sejtitek már, hogy azon a véleményen vagyok, hogy nem kell az ülést MINDENÁRON javítani. Mit jelent ez? Nézd meg, hogy amikor w lábtarásban ül, akkor egyenes a háta? Na és nyújtott lábbal vagy sarokülésben? Ha a javított ülésben görbe a háta, akkor az abszolút azt jeleneti azért ül úgy, ahogy, mert egyéb verzióban nem jó, ezt jelzi a háta, amivel egyébként nincs gond. Azért NE JAVÍTSUK KI, HOGY UTÁNA A LÁBA JÓL ÁLL, DE A HÁTA CSERÉBE GÖRBE LESZ, mert így nem megoldjuk a problémát, csak máshova is csinálunk egyet, de a lábtartása egyáltalán nem oldódik meg! Amennyiben ígyis, úgyis egyenes a háta, mutassuk meg, hogy lehet máshogy is ülni, főként azzal, ahogy mi ülünk, mert szuperül másolnak ám! Váltogassa a török ülést, Z ülést, sarok ülést, akár nyújtott lábbal is lehet, de úgy játszani azért nehézkes..

Egyenes hátú w ülés

A nem megfelelő lábtartást pedig (korrigáló cipők helyett!) játékos feladatokkal javítsuk. Sok mezítláb járás, futkározás fűben, homokban. Feladatozni lehet homokozóban, végig húzni egy csíkot, azon menjen végig akár egyenesen, akár oldalazva, lábfejre homokot tenni, mintha lapát lenne, így megtölteni egy vödröt. De a lábfejre lehet kicsi vízi bomba lufit tenni, azzal lépkedni egy cél felé. A rollerezés, gördeszkázás, görkorizás nagyon jól erősíti a talpi és boka körüli izmokat. A térd problémákat javítja az egy lábon egyensúlyozás, pl lépcsőzés, de itt figyelni kell, ne legyen túl nagy a lépcsőfok, mert az kifejezetten ronthat a térd állásán. A mászóka és a kötél létra is nagy kincs a gyermekek lábának fejlődéséhez!

Legnépszerűbb cikkek:

Haránt hasizom egyszerű magyarázata a lapos hasért

 

Lábhossz különbség javítása

 

Testtartás terápiák

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük