Testtartás Terápia

Manuális és mozgás alapú tartásjavítás

testtartas Funkcionális lábhosszkülönbség és a gerincferdülés testtartas

A lábhosszkülönbség az én vesszőparipám. Nézzük át újra! A testtartás terápia arról szól, hogy hosszútávon tudjunk jó minőségű mozgásszervrendszerrel élni.

Összefüggés

Funkcionális lábhosszkülönbég és gerincferdülés? Bizony van összefüggés a kettő között. Sőt! Vagy a medence nincs szintben vagy a váll, ebből adódik a funkcionális gerincferdülés. Többségében az alsó fertáj van kitérve, de ezt nagy számban követi a felső test.

Vizsgálat

Keressük meg a medence legmagasabb pontját (oldalt a csípőn a csontos rész legmagasabban lévő része). Hasonlítsuk össze a másik oldallal. Egyszerűbb másnak vizsgálni, mint magunknak, kérjünk segítséget vagy nézzük tükörben vaaaagy kérjünk meg valakit, hogy csináljon egész alakos fotót, és elemezzük azt! Látnunk kell a funkcionális lábhosszkülönbség miatt melyik oldal van feljebb!

Nézzük meg fent is, melyik váll van lejjebb. Itt megjegyezném, hogy sokszor azt gondoljuk, valamelyik vállunk feljebb van, holott ez az esetek 90℅-ban nem így van, nem feljebb van, hanem a másik oldal van túl lent!!!

Funkcionális teszt

Adok egy egyszerű feladatot, ha ez szintbe hozza a medence helyzetét, akkor tuti, hogy nem strukturális (csontos) az eltérés (azaz a lábhosszkülönbség), hanem funkcionális, tehát javítható tornával. Gyerekeknél ez a feladat a vállat is szépen szintbe hozza. Sajnos nem elég egyszer megcsinálni, mert nem marad úgy egy feladattól egy életen át.

Hogyan működik

Rendszeres gyakorlás, kiszintezés kell, főleg sport, mozgás előtt. Emellett a testtudat kiépítése, hogy érezzük, mikor tolódik el és kell kijavítani. Így érhetünk el,hosszútávú eredményt.

Mitől tolódik el?

A féloldalas mozgásoktól, ferde statikus testtartástól. Például kocsiban ülés (váltón pihentetjük a kezünket, egyik comb lejebb van a pedál használat miatt), számítógép használat, keresztbe tett láb, álló munka esetén egyik lábon ácsorgunk többet, gyereket csípőre felvesszük (azt az oldali csípőt felemeljük), még ezernyi példát tudnék hozni.. Nem feltétlenül tudjuk ezeket megváltoztatni, de ha tudjuk mi mikor okozza, ki tudjuk javítani!!

Miért fontos??

Azért, hogy hosszú távon egészséges mozgásrendszerrel tudjunk élni ízületi, izomfájdalom nélkül. Ha már fáj itt-ott, akkor is el kell kezdeni, hogy az addig túlterhelt ízület fellélegezhessen, regenerálódhasson.

Miért romlott el, miért tűnik nehéz felülírni?

Akkor romlik el, amikor elkezdünk féloldalas tevékenységeket űzni. Akár már az iskola padban a ferde ülés. Máris kihangsúlyozom, hogy lehetetlen 45 percen keresztül egyenesen ülni, fel kéne állni vagy legalább a széken mocorogni, a nap vége felé egyre gyakrabban! Ugyanez igaz az ülő, de akár az álló munkára is! Ha ezt nem tudjuk Kivitelezni, kompenzáló mozgást tudunk végezni a nap folyamán egyszer-kétszer, hogy ne hagyjuk rögzülni. Maga a rögzülés az, ami miatt nehéz felülírni a rossz testtartást. Annyira rögzül a statikusan rosszul tartott test, hogy a dinamikus mozgások során is rosszul használjuk.

Mi a megoldás?!

A statikusan rögzült rossz tartást dinamikus mozgásokkal javítani. De!!! És ez egy hangsúlyos de! Tudatosan jól kell tartani magunkat közben! Trükkös feladatokkal ki lehet javítani a rosszul rögzült tartást, ámde a mozgás során tudatosítani kell, mi a jó. Ha az agyat nem programozzuk át, akkor nem jutunk hamar előre.

1. Javítsuk ki a lábhosszkülönbséget napotna többször

2. Kompenzáljuk ki a napi statikus testtartásunkat

3. Mozogjuk jó testtartásban

Olvasd el

Lábhossz különbség oka és instant megoldása

A rossz testtartás genetikai öröklődése

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

A rossz testtartás genetikai öröklődése

Sok szülő úgy keres fel, hogy a gyermeke örökölte a gerinferdülést, lúdtalpat, mert neki is van. Illetve idősebb korban úgy gondoljuk, hogy a mi csípőnk is kikopott, csípőprotézis kell, de hát persze, mert anyukánknak is így volt. Mégis, meg lehetne ezeket előzni?...

Testtartás beállítás villámgyorsan

Eleinte nehéz odafigyelni a testtartás beállítására, ezek a tippek segítenek az izom egyensúl megbomlása miatti tartáshibák kezdeti korrigálására.

Első YouTube videó

Első YouTube videó 100 vagy több felvétel után elkészült, mindig tudnék csiszolni rajta, de mostmár elindítottam útjára. Súlyvonal beállítás és vizsgálat az első téma. A következő a lábhossz különbség lesz 🙂 https://youtube/DeXHe-gwu5w

Pihenés kell hátfájásra, bokaficamra, kartörésre?

Pihenés szükséges, ha fáj a hát, megrándult a boka, eltört a kar? Mi a mozgás szerepe a gyógyulásban?

Az egyensúly titkos titkai

Az egyensúly fejlesztés titka nem az instabil felületen történő erősítés, fejlesztés, teljesen máshol kell kezdeni.

Nyújtás során mit lehet elrontani

A nyújtás sosem volt elég népszerű, mégis fontos dolog. Ahogyan kezd a mozgás is előtérbe kerülni, már-már divatosnak is mondható, úgy kezdünk nyújtani is, na de hogyan?

Tényleg egy életen át kell gyógytornázni?

A gyógytorna nagy mumus tud lenni, sokan félnek elkezdeni, mert akkor mindig kell majd csinálni. Nehéz belevágni, nehéz otthon mozogni, de van kiút és más lehetőségek.

Biztos, hogy hátizom erősítés kell a testtartás javításához?

testtartás izmai nem csak a hátizmok, pedig legtöbbször erre szoktatok gondolni, illetve túlságosan sokan tartanak úgy tartás javító órát, hogy ez a központi elem, pedig nem így kéne lennie!

Haránt hasizom működése számokkal a matek és lapos has kedvelőinek

Haránt hasizom működésének megértése egyszerű matek segítségével talán könnyebb. Ezen elvek alapján erősítsünk, hogy hasznunkra váljon.

A testtartás titkos fegyvere

A testtartás titkos fegyvere a kötőszövet, a hanyag tartás bámulatosan gyorsan javítható manuális izom és kötőszövet technikákkal, hosszú távon mozgással